Polski producent niezawodnych pomp 
 zaufaj naszemu doświadczeniu
Remont pompy MORIS
Data realizacji: w dniach 6.10-22.10
Rodzaj urządzenia: Pompa wirowa
Producent: MORIS
Typ: ANWIL S.A.

Zakres wykonanych prac:

1. Szkolenie stanowiskowe pracowników.

2. Przygotowanie sprzętu do wykonywania prac.

3. Odłączenie instalacji chłodzącej od przekładni.

4. Demontaż przekładni napędowych pomp P-289, P-290 i P-291.

5. Transport przekładni na warsztat firmy T&T PUMPS.

6. Remont przekładni na warsztacie:

Po demontażu przekładni na części stwierdzono naloty na bieżniach wewnętrznych łożysk, które spowodowane były wysoką temperaturą pracy przekładni.

Rysunek 1 Koła zębate przekładni

Stan uzębienia na wałku atakującym wykazuje pierwsze ślady złuszczenia.

Rysunek 2 Wałek atakujący przekładni

Stan uzębienia koła zębatego dużego nie wykazuje śladów zużycia. Profil zęba zostaje nienaruszony.

  • Wymiana łożysk 22320 – 6 szt.
  • Wymiana łożysk 22228 – 6 szt.
  • Wymiana pierścieni uszczelniających wykonanych z vitonu,
  • Piaskowanie korpusów,
  • Udrożnienie chłodnicy olejowej,
  • Wymiana oringów,
  • Malowanie przekładni,
  • Wymiana filtrów oddychających,
  • Transport przekładni oraz montaż na stanowisku.
  • Podłączenie układu chłodzącego przekładni
Rysunek 3 Zębatka przekładni

7. Remont pompy MORIS nr P-290:

  • Demontaż kolana fi 1300mm na ssaniu pompy,
  • Demontaż wirnika pompy,
  • Demontaż zespołu wirującego,
  • Transport zespołu wirującego na warsztat firmy T&T PUMPS,
  • Roztoczenie tulei dławnicznej,
  • Wspawanie nowej tulei wykonanej z mat. Duplex,
  • Osadzenie tulei dławnicznej na zespole wirującym,
  • Transport zespołu wirującego do Anwil Włocławek.
  • Montaż zespołu wirującego na stanowisku,
  • Montaż wirnika,
  • Dławiczenie pompy,
  • Osiowanie zespołu pompa-przekładnia,
  • Wymiana uszczelek płaskich na połączeniu kołnierzowym kolana,
  • Montaż kolana fi 1300mm,
  • Podłączenie układu chłodzącego do dławnicy.
Rysunek 4 Pompa MORIS nr P-290

8. Remont zespołu wirującego pompy:
Stan wału pompy określamy jako dobry. Szczegółowy raport z pomiarów wału zostanie przedstawiony w załączniku. Łożyska zamontowane na wale wykazują pierwsze oznaki łuszczenia bieżni zewnętrznej. Luz łożyskowy łożyska od strony wirnika w normie (0,15 mm), luz łożyskowy łożyska od strony przekładni w normie (0,18 mm).

  • Demontaż starych łożysk 22244 oraz 23244,
  • Weryfikacja wału,
  • Zabielenie powierzchni pod tuleję dławniczną,
  • Oczyszczenie pozostałych powierzchni wału,
  • Montaż nowych łożysk,
  • Montaż spiraltracka,
  • Konserwacja wału,
  • Pakowanie,
  • Transport do Anwil Włocławek.
Rysunek 5 Zespół wirujący pompy MORIS

Zamów wycenę

Informacja o Cookies

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zaakceptuj, by korzystać z serwisu.